.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
110روز ریاست، 5/5 میلیارد هزینه!

همشهری نوشت: گمانه‌زنی‌های زیادی وجود داشت تا این‌که جلسه هیات‌دولت تمام شد، علی پروین به وزارتخانه رفت و در حضور او مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شد. از آن‌جایی که صبر همه تمام شده بود، بنا بر تصمیم‌گیری‌هایی که شد همان شب مدیرعامل جدید این تیم معرفی شد تا باز هم هواداران پرسپولیس یک مدیرعامل غیرفوتبالی را به عنوان رئیس باشگاه خود ببینند.
از صبح روز سه‌شنبه 26شهریور سال جاری تمام اهالی ورزش به‌خصوص فوتبالی‌ها منتظر بودند تا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توسط اولین وزیر وزارت ورزش و جوانان معرفی شود. گمانه‌زنی‌های زیادی وجود داشت تا این‌که جلسه هیات‌دولت تمام شد، علی پروین به وزارتخانه رفت و در حضور او مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شد. از آن‌جایی که صبر همه تمام شده بود، بنا بر تصمیم‌گیری‌هایی که شد همان شب مدیرعامل جدید این تیم معرفی شد تا باز هم هواداران پرسپولیس یک مدیرعامل غیرفوتبالی را به عنوان رئیس باشگاه خود ببینند.زمانی که عباسی همراه اطرافیانش در راه وزارت ورزش بود در ماشین با همراهانش در مورد مدیرعامل جدید پرسپولیس مشورت کرد و نام محمد رویانیان مطرح شد. با تایید کسانی که در ماشین بودند، رویانیان در همان لحظات مدیرعامل شد. همان شب همه شوکه شده بودند و انتقادهای زیادی به نحوه روی کار آمدن آدم‌های غیرفوتبالی در این پست‌ها شد. حتی عادل فردوسی‌پور یک برنامه خود را به این موضوع اختصاص داد در همان برنامه و مصاحبه‌های مختلف، رویانیان از علاقه‌اش به فوتبال حرف زد و با اعتماد به نفس بالایی از درست کردن اوضاع نابسامان این تیم گفت.

شهریور 1390
28شهریور، پر شدن جیب بازیکنان با کارت سوخت استارت خورد!
رویانیان در اولین اقدام مالی خود بدون توجه به این‌که حساب مالی باشگاه خالی است از اعتبار خود استفاده و برای بازیکنان این تیم یک هدیه به‌یادماندنی تهیه کرد؛ هدیه‌ای که به ادعای خودش از جیب بیت‌المال نبوده و حاصل ارتباطات دوستانه‌اش با برخی حامیان مالی پرسپولیسی بود. او دو روز بعد از مدیرعاملی در تمرین پرسپولیس حضور پیدا کرد و با بازیکنان آشنا شد.
هنگامی که ورزشگاه درفشی‌فر را ترک می‌کرد چهره‌های بازیکنان شاد و خوشحال بود چراکه مدیرعامل به هرکدام از بازیکنان، به قول خودش کارت هدیه 500هزار تومانی داده بود. البته از این کارت‌ها می‌شد به عنوان کارت سوخت هم استفاده کرد و بیشترین کاربردش هم همین بود.
اکثر بازیکنان هم این هدیه را غنیمت دانستند و در صف‌های پمپ بنزین دیده شدند. البته فردای همان روز رویانیان عنوان کرد: «این کارت‌ها فقط کارت هدیه بوده اما بازیکنان مختار هستند با پول آن هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.» رویانیان همان روز به بازیکنان قول داد هرچه زودتر 30درصد از قراردادشان را که کاشانی باید پرداخت می‌کرد، به آن‌ها بدهد.

مهر 1390
11مهر، روزی که رویانیان دومیلیارد تومان قرض کرد!
رویانیان هم می‌خواست به قولش عمل کند اما وقتی به خودش آمد متوجه شد 30درصد قرارداد بازیکنان را باید با سه‌هزار تومانی پرداخت کند که مدعی بود در حساب باشگاه باقی مانده بود. اما مشکل فقط همین نبود به غیر از این ماجرای سه‌هزار تومان که رویانیان و زارع، قائم‌مقام همیشه در صحنه او بارها گفتند، اتفاق عجیبی هم در باشگاه افتاده بود که تاکنون کسی از این مشکل عجیب حرفی نزده است.
از منابع موثق در باشگاه این خبر به گوش رسید که مهر باشگاه پرسپولیس از همان روز اول مدیریت رویانیان در باشگاه ناپدید شد! حدود 10روز همه به دنبال مهر می‌گشتند اما... هیچکس این خبر را نه تایید کرد و نه تکذیب. بعد از 10روز مهر باشگاه پیدا شد آن هم به طرز عجیب و غریبی! در روزهای شلوغی باشگاه این مهر به سر جایش بازگردانده شد تا رویانیان بتواند به حساب‌های باشگاه رسیدگی کند. البته مشکل مالی همچنان ادامه داشت.
او 13روز بعد از مدیرعاملی‌اش توانست 30درصد از قرارداد بازیکنان در این فصل را پرداخت کند. البته او طلب بازیکنانی که از فصل قبل پول می‌خواستند را هم داد تا در قدم دوم موفق باشد. او این پول‌ها را نه از اسپانسر گرفت و نه از وزارت ورزش! رویانیان در تاریخ 11مهر و در ساعت14:26 مصاحبه‌ای با سایت باشگاه انجام داد و گفت: «من قرض کردم(!) و چک دادم.» قرض او در ادامه راه بیشتر شد و به گفته اطرافیان باشگاه او تاکنون حدود 2میلیارد تومان برای تامین هزینه‌های باشگاه زیر بار قرض رفته است.

آذر 1390
نیمه آذر؛ بانک شهر پرید و صدرا وارد شد
قبل از حضور محمد رویانیان، بانک شهر اسپانسر باشگاه پرسپولیس بود. اما بعد از تغییرات مدیریتی در پرسپولیس بانک شهر هم از روی پیراهن پرسپولیس برداشته شد . واقعیت این بود که رویانیان یک‌طرفه این قرارداد را فسخ کرد.
او در مصاحبه‌هایش گفته بود: «پول اسپانسر قبلا به حساب باشگاه واریز شده اما مشخص نیست صرف چه مخارجی شده است. ما به اجبار این کار را کردیم چون باشگاه به پول نیاز داشت.» همین مساله باعث شد تا بحث شکایت بانک شهر بابت یک‌طرفه فسخ کردن این قرارداد از باشگاه پرسپولیس مطرح شود.
به هر حال رویانیان هم بیکار ننشست و خیلی سریع و بدون انجام مراحل متداول، برای تیم اسپانسر گرفت و باز هم سرنخ‌هایی از ستاد حمل‌ونقل سوخت در این قرارداد دیده شد. رویانیان با شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا قراردادی امضا کرد.
جالب است بدانید که شرکت صدرا قرادادهای رسمی فیمابین ستاد سوخت و جایگزینی خودروهای فرسوده با نو را تحت پوشش دارد و به نوعی پیمانکار است. این شرکت پیش از این کار گسترش ساختمان‌ها را در خارج از تهران به دلیل کاهش انبوه‌سازی در این کلانشهر برعهده داشت. اما این شرکت از تاریخ 10مرداد تحت همین عنوان که اسپانسر باشگاه شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد. آن‌طور که نزدیکان مدیرعامل فعلی پرسپولیس می‌گویند ظاهرا رویانیان با این کار می‌خواهد نشان دهد که از تمام ابزارهایش استفاده می‌کند تا جواب منتقدانش را بدهد.

دی 1390
ابتدای دی؛ وقتی جیب دنیزلی پر از پول شد
رویانیان با نحوه مذاکراتی که با مربیان بزرگ از جمله اریکسون، دونادونی، برانکو، دنیزلی، جمال حاجی و لوکا بوناچیچ انجام داد نشان داد که دست و دلبازی زیادی برای مربی جانشین حمید استیلی انجام خواهد داد.
او از اریکسون به بهترین شکل در جزیره کیش پذیرایی کرد. تمام هزینه‌های اقامت این مربی حتی پول بادی‌گاردهایی که از او محافطت می‌کردند با باشگاه پرسپولیس بود. رویانیان خرج‌هایی که کرد خاطره خوبی در ذهن این مربی سوئدی بر جای گذاشت.
او در دفتر مجللی که بی‌شباهت به محل کار سیاستمداران بزرگ نیست در فرمانیه به بهترین شکل با لوکا مذاکره کرد و در عکس‌هایی هم که منتشر شد همه این موضوع را مشاهده کردند.
در این جلسه هم رویانیان به لوکا بابت مبلغ قرارداد اطمینان خاطر داد اما نظر پروین معادلات را به هم ریخت تا رویانیان به سراغ اولین گزینه‌اش برای جایگزینی حمید استیلی برود؛ این مربی سرشناس کسی نبود جز مصطفی دنیزلی.
در ابتدا رقم قرارداد این مربی بالا بود، البته او مشکلات دیگری را هم برای نیامدن به پرسپولیس مطرح کرده بود؛ از جمله این‌که همسر جوانش مخالف حضور او در پرسپولیس است و ضمن این‌که بیماری همسرش هم مزید بر علت شده تا او به ایران نیاید. این در حالی بود که رویانیان بعد از یکی از جلسات تمرینی در رختکن به بازیکنان گفته بود 99درصد دنیزلی به ایران می‌آید.
در گمانه‌زنی رقم قرارداد دنیزلی بالای 3میلیارد مطرح شده بود و رویانیان با یک سفر دوروزه به ترکیه همه‌چیز را تمام کرد. او این دفعه بی‌محابا عمل نکرد چون خودش بهتر از هر کسی می‌دانست که نمی‌تواند این‌بار از پول قرضی(!) به صورت علنی استفاده کند و 4میلیارد تومان را پرداخت کند.
پس بهتر دید حرف‌هایش را در یک ملاقات حضوری با افندی بزند و این راهکار جواب داد. بعد از صحبت‌های دو طرف، دنیزلی جواب مثبت داد. پیش‌نویس قرارداد به ترکیه فرستاده و توسط دنیزلی امضا شد و دنیزلی تمام مشکلاتش از جمله مخالفت همسرش یک‌شبه با پیشنهاد عجیب و جالب قرمزهای ایرانی حل شد!
باشگاه می‌گوید رقم قرارداد دنیزلی 5/1میلیون دلار است که البته با دلار دولتی محاسبه می‌شود. با پول مالیات که توسط باشگاه پرداخت می‌شود چیزی حدود 5/2میلیارد تومان بابت یک‌فصل‌ونیم به دنیزلی می‌رسد. منابع موثق باشگاه خبر می‌دهند که 30درصد از مبلغ قرارداد این مربی پرداخت شده است.

اواسط دی؛ 450 میلیون برای موشک داماش
این مدیر بعد از اصرار هواداران بالاخره مهدی مهدوی‌کیا را به پرسپولیس آورد تا بعد از دنیزلی یک‌بار دیگر هواداران را خوشحال کند. اما نکته این‌جاست او به غیر از دنیزلی، عابدینی مدیرعامل داماش را هم با پرداخت پول رضایتنامه راضی کرد.
رویانیان 200میلیون پول رضایتنامه این بازیکن را پرداخت تا او پرسپولیسی شود. او برای پرداخت این پول چک‌وچانه هم نزد. 250میلیون هم به خاطر نیم‌فصل به موشک می‌دهد. رویانیان با بازیکنانی از جمله پولادی هم مذاکره کرد و از پرداخت پولشان هم واهمه‌ای نداشت.

اواسط دی؛ حقیقی 500 هزار دلار به رویانیان کمک کرد
بله، ماجرای رفتن علیرضا حقیقی به روبین کازان روسیه به همین سادگی نیست. مسئولان باشگاه پرسپولیس که دیدند نمی‌توانند به ریخت‌وپاش‌هایشان ادامه دهند و 2میلیارد کمک خرجی وزارت ورزش هم ته کشیده، تصمیم گرفتند بازیکن ترانسفر کنند. علیرضا حقیقی هم گزینه مورد نظر بود.
در همان روز اولی که دنیزلی پرسپولیس را تمرین داد با رفتن این دروازه‌بان مخالفت کرد اما وقتی از اصل ماجرا باخبر شد به ناچار با فروختن او موافقت کرد. باشگاه پرسپولیس برای پرداخت پول دنیزلی برای صادر کردن رضایتنامه این بازیکن یک‌میلیارد تومان پیشنهاد داد.
البته باشگاه روسی با این مبلغ مخالفت کرد و درنهایت قرار شد 700میلیون بابت رضایتنامه این دروازه‌بان جوان پرداخت کنند. در صورتی که این انتقال طبق پیش‌بینی‌های پرسپولیسی‌ها درست از آب دربیاید، حدود 500هزار دلار از قرارداد دنیزلی تامین می‌شود.

در 110روز 5 میلیارد خرج شد
یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد رویانیان تا تاریخ 18دی که از مدیریتش در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد حدود 5میلیارد تومان خرج کرد. او هم مانند استقلالی‌ها 2میلیارد تومان از وزارتخانه دریافت کرد. البته فتح‌ا...زاده به رویانیان و پول‌هایی که خرج می‌کند اعتراض کرد.
رویانیان هم قاطع جواب داد که مانند باشگاه رقیب 2میلیارد تومان گرفته است. او 2میلیارد هم قرض کرد و از منابع مالی که داشت استفاده کرد. حدود یک‌میلیارد از اسپانسر هم جذب باشگاه شد. رویانیان گفته تمام این کارها فقط یک قدم از کارهایی است که او می‌خواهد در باشگاه انجام دهد. به هر حال به نظر می‌رسد حضور او در ستاد حمل‌ونقل باعث شده سوخت باشگاه پرسپولیس تا این ایستگاه فعلا تمام نشود!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.